onsdag 18 april 2012

Holy Grail number 5

Nu är det dags för ännu en Id Bare minerals produkt, nämligen All over face color. Det är som ett solpuder i pulverform men så många gånger bättre. Den smälter rent ut sagt in i huden och ger dig den där härliga glöden som (nästan) bara en riktig solbränna kan ge dig. Jag har den i färgen Warmth och jag har testat den på flertalet av mina vänner och den verkar passa de flesta. Från början så kan den se lite skräckinjagande ut men tricket är att använda väldigt lite. Här stämmer uttrycket "Less is more" väldigt bra in. Jag brukar använda en fluffig borste och lätt doppa den i pulvret, borsta av lite på min hand och sedan börja applicera i formen av en trea. Börja i pannan där huden först nås av solen, och där du av den anledning får mest färg. Fortsätt över kindbenen och sedan med lätt hand över hakan. Med den metoden kommer du att se härligt solkysst ut.

Pris: 350:-
BeautyBay.com: 165:-
Makeupalley betyg: 3.5- 4.1


Bild lånad från Hudoteket.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar