onsdag 21 mars 2012

Tips Kroppsolja

Hej hej, sitter i sängen och väntar på att min hemlagade pizza ska bli klar. Den står i ugnen och gottar sig och det är inga mindre än jag och min kära pojkvän Tobias som står för bakandet. En liten stund nu innan vi ska hugga in så tänkte jag bara skriva ett litet tips på en kroppsolja som jag komponerat ihop. Den är otroligt återfuktande och smälter in väldigt fint i huden. Den är gjorda på rena oljor så att man slipper alla uttorkande ingredienser som ofta bodybutter och liknande innehåller. Har testat den på alla mina familjemedlemmar och då med ett riktigt bra resultat. Dock är det en olja och inte en kräm så om man inte gillar känslan av dessa så är den inte att rekommendera.

Innehåller:

Tistelolja
Den är likt andra oljor återfuktande, mjukgörande och skyddande. Bra olja för att hjälpa huden att ta upp andra produkter (de andra oljorna). Oljan är läkande mot eksem, psoriasis och kliande torr hud.
Ca: 39:- / 100 ml

Mandelolja
En lätt och smidig olja som lindrar torr hud och eksem. Sprids ut bra på huden och gör den återfuktad och len. Bra i rengöringsprodukter eller i sig själv som sminkborttagning.
Ca: 69:- / 100 ml

Sheasmör
Med sin otroligt mjukgörande förmåga lindrar den här oljan all torrhet i sin väg. Fungerar bra på hudbristningar och otroligt uttorkad hud. Man kan även använda den som hårinpackning för torra toppar eller känslig hårbotten.
129:- / 500 ml

Arganolja
Arganoljan är ju känd för att vara en riktig mirakelprodukt och det av en anledning. Den innehåller rikligt med E-vitamin, karotin, triterpener och fytosteroler vilket gör den extra bra innan och efter solning. Den gör huden mjuk och elastisk och passar även den vid eksem och andra hudproblem. Då det här är en något dyrare olja så kan den uteslutas men den är verkligen suverän.
Ca:89:- / 30 ml

Blanda ungefär lika delar av oljorna. jag brukar dock blanda i lite extra mandelolja då jag älskar dess egenskaper. Sheasmörsoljan kan varieras i mängd efter hur torr du är då den för vissa kan kännas lite fet. Det är lite en smaksak hur just du vill ha den så du får testa dig fram lite granna.

Läs mer på Bodystore, där ni även kan köpa produkterna:
http://www.bodystore.com/

Lycka till!! / Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar