fredag 16 mars 2012

Holy Grail, Number 1

Sitter som vanligt på youtube och lyssnar på andra skönhetsgalna som pratar om sina favorit produkter eller som det kallas på youtube, holy grail products. Livsfarligt att titta på då det ibland kan bli väldigt dyrt för plånboken med märken som MAC, Dior och Laura Mercier. Trots det så kan jag inte låta bli då man får så mycket grymma tips, jag har hittat produkter som jag idag aldrig skulle kunna leva utan. Men utan andras tips och engagerande kärlek så hade jag förmodligen aldrig testat dem. Det gav mig inspiration till att starta min alldeles egna lista...

Holy Grail, Number 1


Nummer ett på listan var inte ens svår att välja ut, självklart blir det min otroliga foundation från Bare Minerals. Dock inte utan sin trogne följeslagare, "the kabuki brush". Resultatet av den här kombon är bara helt magisk. Med spf 15 skyddas din hy samtidigt som den vårdas av de 100% naturliga ingredienserna. Tillsammans med kabuki- borsten så får du en slät porslinshy full med lyster. Har du inte testat den ännu så är det dags kan jag lova. 

"Egenskaper: BareMinerals Original Foundation är en prisvinnande och otroligt populär foundation av 100% rena mineraler, som ger dig en perfekt, felfri täckning med naturlig lyster - utan att klumpa sig, kladda eller se kakig ut. Det är kliniskt bevisat att din hud förbättras när du använder denna foundation, och du väljer själv om du vill ha ett lätt eller helt täckande resultat. De krämiga mineralerna har en lugnande och vårdande verkan, och minskar synliga linjer och rynkor utan att torka ut eftersom formulan bevarar fuktnivån i huden. Original Foundation har en mjuk, ultralätt och silkeslen textur som ser ut som ett puder, men som väl på huden förvandlas till en underbart mjuk mineralformula med cremekänsla. BareMinerals Original Foundation är gjord av endast de renaste ingredienserna av allra högsta kvalitet, som tillsammans minimerar porer, fina linjer, ojämnheter och rodnader. Huden får en slät, matt yta och en vacker lyster som varar hela dagen. Dessutom är den helt fri från parfym, talk, olja, vax, konserveringsmedel och kemiska ingredienser." www.hudoteket.se

Hudoteket.se 440:- 
Beautybay.com 210:-

Här har ni en video som visar hur ni sedan lägger på den på bästa sätt:


                                                                     / Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar