torsdag 14 juni 2012

Holy Grail number 8

Det här är en produkt som många av er redan vet att jag ÄLSKAR. Den kommer inte helt oväntat från Lush och heter Angels on bare skin. Med  helt naturliga ingredienser och utan konserveringsmedel rengör den skonsamt din hud samtidigt som ditt ansikte blir härligt återfuktat. Den kommer i en liten svart Lush-burk som en beige, grynig deg med små lavendelblommor i. Du tar en klump ungefär i storlek av ett hallon tillsammans med cirka 3 droppar vatten. Arbeta samman "leran" i handen tills det blir som en tjockare mandelkräm och applicera det sedan i ditt ansikte. Passa gärna på att skrubba ansiktet lite med de små härliga mandelkornen så får du samtidigt bort lite döda hudceller. Själv tycker jag att produkten luktar avskyvärt, men det kommer också från en riktigt lavendelhatare. Men trots doften så kan jag inte motstå den här skapelsen. Jag har aldrig någonsin testat en rengöring som gör min kind så här mjuk, vilket gör den till ett absolut måste för mig. Dock vet jag inte hur den fungerar på fet hy men enligt beskrivningen på Lush.se så innehåller den Kaolin som absorberar fett vilket borde göra den passande. Det jag dock kan garantera är att den fungerar helt otroligt på en torris som mig.

Pris: 89:-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar